Skip to main content

Trouwens

ARTEMIA werd opgericht in 1991 en is voortgekomen uit een bedrijf dat concerten, theatervoorstellingen en evenementen promootte.

In het begin werd de promotie - zoals bij veel organisatoren - intern afgehandeld en was het op zijn zachtst gezegd een huisnijverheid, zij het resultaatgericht, waarbij de financiering van het evenement rechtstreeks gekoppeld was aan het succes ervan...

Kortom, in de jaren 90 was het een soms pijnlijke praktijkervaring, gebaseerd op ervaring en niet op Amerikaanse marketingtheorieën zonder budgetbeperkingen.

Aan het begin van de jaren 2000 werd ARTEMIA onafhankelijk en concentreerde het zich op de promotie van evenementen uit alle hoeken, niet alleen die van haar zusteronderneming.

Al snel ontstond er een pragmatisme dat zich meer bezighield met de doeltreffendheid van de campagne (de financiële draagkracht van de organisator moest grotendeels worden ontzien 😊 ) dan met welke andere overweging dan ook.

Het was op dit punt - meer dan 20 jaar geleden - dat het merkimago van evenementen of hun organisatoren ook in aanmerking werd genomen, evenals de consistentie van campagnes met de ethiek van hun doel, de esthetiek en effectiviteit van het ontwerp van posters, het formaat en de verdeling van posters, enz.

Vanaf het begin wendden de grootste promotors van het moment, zoals Make it Happen, Live Nation, AJJA Concerts enz. zich tot haar voor festivals als I love Techno, Esperanzah! Tomorrowland, straatkunstenfestivals zoals Chassepierre, Gay Pride en City Parade, filmfestivals zoals het Filmfestival van Mons en Ramdam, tal van concerten zoals Eros Ramazzotti, Woo Tang Clan en Magic Sound System, beurzen zoals de Wedding Fair, Horse Show, SIEP en Valeriane, en theatertours met artiesten zoals Bernard Giraudeau, Francis Huster en Michel Galabru.

Vandaag, in 2023, zijn de "kleine affiches" uitgegroeid tot een KMO in culturele en educatieve communicatie via beelden, die in staat is om een zeer duidelijk onderscheid te maken tussen de doeltreffendheid van een campagne voor een museum, een lokaal festival, een internationale rock'n'roll tour of die van de grote universiteiten en hogescholen. Deze laatsten zijn ARTEMIA-getrouwen geworden... net zoals de 'historische' promotoren die weten dat hun verwachtingen en doelstellingen worden begrepen.

Het bedrijfsparadigma van ARTEMIA is dat zijn belangen rechtstreeks gekoppeld zijn aan het succes van de evenementen van zijn klanten.

© Culture-Com BVBA. Alle rechten voorbehouden.
Ontworpen door CDSOFT